Perubahan Wajah Blog..Letihnya Menjadi Detektif!!

Salam. Hari ini sibuk berfikir dengan assignment yang harus dihantar esok, fikir sahaja buatnya tidak! Sewaktu amali tadi, aku lihat rakan-rakanku semuanya begitu bersemangat membuat seperti yang diarahkan, tetapi aku hanya memerhati di tepi. Aku tidak tahu kenapa, aku memang teringin tetapi perasaan malas menghantui aku. Damn! Aku benci penyakit M itu.

Jadi aku ingin tekad untuk turut serta dalam amali seterusnya. Aku tidak mahu menjadi pemerhati sahaja! Aku juga mahu merasai apa yang dirasai oleh rakan rakan aku. Aku mahu jadi seorang yang boleh melakukan apa yang dilakukan oleh orang lain. Aku rasa aku mampu cuma aku perlu melawan penyakit M tersebut.

......................

beluncas ibarat seorang detektif hari ini...

Berbagai bagai web aku masuk hanya untuk belajar cara menukar layout. Kemudian, pelbagi jenis web jugak aku masuk untuk mencari layout yang sesuai. Analisis yang jitu dan pemikiran yang cekap amat diperlukan pada masa ini. Ibarat seorang detektif, menyelongkar setiap pelusuk layout dan menafsir makna di sebaliknya seperti manafsir kod-kod yang sukar untuk dipecahkan.

Akhirnya, satu layout yang bernama 'journalist' lebih kurangnya menjadi pilihan hati pemilik blog bluencas.blogspot.com ini. Satu layout yang simple tapi dilihat penuh dengan gaya profesionalisme!! Satu layout yang akan menarik hati barang siapa yang melihatnya!! Satu layout yang bakal menjadi kunjungan oleh blogger blogger lain!!

Aku pilih warna putih kerana ianya kelihatan bersih dan suci sepertimana sucinya tuan punya blog yang belum dinodai secara paksa atau rela.

p/s : bagaimana pendapat korang tentang layout. Ok atau tidak??